جور دیگر باید شست!

مایع دستشویی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مایع دستشویی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وقتی بحث شستن دست ها و استفاده از مایع دستشویی پیش می آید، عوامل مختلفی در انتخاب تاثیر گذارند که برای افراد مختلف، اولویت های آنها متفاوت است. در ادامه تعدادی از ویژگی های یک مایع دستشویی ایده آل و مناسب ذکر گردیده است که پیشنهاد می گردد تا انتها با ما همراه باشید.

امروزه با تنوعی که در تولید انواع و اقسام مایع دستشویی وجود دارد، انتخاب بهترین گزینه برای مایع دستشویی قدری سخت و پیچیده شده است. عوامل مختلفی هم در انتخاب موثرند؛ برای خیلی ها قیمت، اولین دلیل انتخاب است، برای خیلی ها شکل ظاهری و یا رایحه (بو) و … .

.

ویژگی های یک مایع دستشویی خوب

یک مایع دستشویی قابل قبول باید شاخصه ها و ویژگی های مختلفی داشته باشد که در ادامه مهمترین آنها بررسی خواهیم کرد:

 

– پاک کنندگی بالا

یکی از اولین و مهمترین ویژگی یک مایع دستشویی، قابلیت پاک کنندگی مناسب است؛ اینکه مثلا وقتی دست ها چرب هستند و لزج بتوان با استفاده از مقدار کمی از مایع دست، آنها را از بین برد و کاملا تمیز کرد.

 

– جلوگیری از خشک شدن پوست

شاید یکی از مهمترین دغدغه افراد در زمان استفاده از مایع دستشویی، خشک شدن پوست دست ها می باشد؛ به این معنی که وقتی از یک مایع دستشویی در یک بازه زمانی استفاده می کنند، پوست دست ها به مروز خشک می شود و ترک هایی بصورت رگه رگه در آنها ایجاد می کردد. این قضیه برای خانم ها مسئله بسیار مهم و جدی محسوب می گردد.

یک مایع دستشویی خوب، حاوی گلیسرین و ویتامین های E و B5 است که وجود این مواد در آن، باعث گردش خون بهتر در دست ها و نرمی و لطافت پوست دست ها می گردد. متاسفانه بدلیل اینکه استفاده از این ویتامین ها هزینه تولید را بالا می برد و اصطلاحا از نظر اقتصادی به صرفه نیست، تولیدکننده های بسیار کمی در این حوزه از آن استفاده می کنند!

 

– رایحه مناسب

مورد دیگری که یک مایع دستشویی مناسب باید داشته باشد، رایحه و بوی مناسب و مطبوع است. افراد دوست دارند وقتی دست هایشان را می شویند همزمان با تمیزی و نرمی، بوی خوشی نیز استشمام کنند و این خوش عطری باعث می شود که حس خوشایندی در آنها ایجاد گردد.

 

 

علاوه بر موارد فوق، مسائل دیگری هم وجود دارند که می تواند از دید مشتری به عنوان یک ویژگی شاخص در انتخاب مایع دستشویی تاثیر بگذارد نظیر شکل و رنگ بندی محصول، قیمت، ابعاد ارائه شده و … .